Що таке стартап-інкубатор і як туди потрапити?

Що таке стартап-інкубатор і як туди потрапити?

Маєте цікаву ідею, але не знаєте, як втілити її у життя? Не проблема,  реалізувати стартап набагато простіше, ніж здається. Давайте розберемось, як.

Стартап-інкубатори(акселератор, бізнес-інкубатор) – це організація, яка займається підтримкою молодого бізнесу на усіх етапах його розвитку: від розробки ідеї до її комерціалізації.

Навіщо це? Яка з цього користь?

  • Навчання.На різних тренінгах пояснюють, як створити презентацію, як підготуватися до роботи з інвесторами.
  • Ментор.За групою стартапу закріплюють фахівця, який є найбільш компетентним у сфері проекту. Окрім того, деякі акселератори пропонують консультації бухгалтерів, юристів, маркетологів.
  • Інфраструктуру.Найчастіше стартап-інкубатори дають своїм підопічним місце для роботи (щось на зразок коворкінгу).
  • Поїздки в інші країни.Часто команду стартапу або хоча б одного її учасника відправляють переймати досвід за кордон: у Європу, Кремнієву або Силіконову долину у США тощо.
  • Інвестиуії.Не всі, але деякі акселератори надають проектам стартовий капітал або ж залучають до співпраці бізнес-ангелів (це люди, які вкладають гроші у стартап, не потребуючи вигоди).
  • Спілкування. Стартапери беруть участь у тематичних заходах.Це важлива складова, де команда отримує нові ділові знайомства, спілкується з фахівцями своєї галузі.

Як це працює? Тут є якийсь підступ?

Ні, вам не доведеться розплачуватись власною душею. За таку допомогу вони найчастіше отримують певний відсоток акцій у компаніях. Тож повністю в їх інтересах зробити все якомога краще.

Ну добре, переконали. Як потрапити в інкубатор?

Потрібно мати цікаву ідею. За результатами досліджень наступні напрямки цікавлять акселератори найбільше:

  1. інтернет речі – 74%;
  2. великі дані та програмне забезпечення – по 65% кожна;
  3. FinTech (технологічні проекти у галузі фінансових сервісів) – 64%;
  4. мобільні додатки – 63%;
  5. здоров’я – 62%;
  6. електронна комерція – 55%;
  7. освіта – 53%;
  8. хмарні сервіси – 50%;
  9. техніка, яку можна вдягти на себе (окуляри, годинники) – 46%;
  10. AdTech (техніка вдосконалення хибних цілей для прориву протиракетної оборони) – 35%;
  11. аналітика соцмереж – 33%;
  12. енергоефективність – 32%;
  13. дрони – 30%.

На що треба звернути увагу? Які найпоширеніші помилки?

  • Погана ідея.Вона не вирішує жодних проблем або ж занадто вузькоспеціалізована, цікава лише дуже обмеженому колу людей.
  • Незлагоджена команда.Учасники не мають мотивації, не до кінця розуміють, хто чим займається, які ролі у проекті виконують, не домовилися про розподіл прибутку.
  • Неефективно доносення інформації до інвестора.Засновники стартапу часто дуже загально розповідають про унікальність своєї ідеї, розмито говорять про переваги.
  • Погане дослідження ринку.Не змога відповісти на запитання про своїх конкурентів, про аудиторію, про прогнозований прибуток.
  • Відсутність діалогу з аудиторією.Не розповідають своїм потенційним клієнтам про їхню вигоду від цього проекту, не пояснюють доступно своїх переваг.
  • «Вимагання» грошей у інвесторів. Одразу просять грошей у інвестора.Вважають, що усе, що їм потрібно для успіху стартапу – це інвестиції, і не працюють над своїми помилками.
  • Відсутність чіткого бізнес-плану.Не продумали покроковий шлях стартапу, не створили стратегію розвитку.
  • Стартап географічно локалізований, не масштабується на світ.Це завідомо програшна модель, бо принесе дуже мало прибутку, вкладати у неї невигідно.

Тепер, коли ви ознайомились з цією ідеєю, пропонуємо вам список стартап-інкубаторів в Україні:

  • EatsLabs шукає проекти, пов’язані з інтернет-простором або ж мобільними технологіями.
  • Founder Institute допомагає підприємцям запускати технологічні проекти. Штаб-квартира розташована у Кремнієвій Долині. Це перший такий акселератор із США у нашій країні.
  • «ІнКУБатор»– спільний проект платформи Prometheus і «ПриватБанку».
  • GrowthUp– перший український бізнес-акселератор. Він працює переважно із технологічними стартапами.
  • iHub– бізнес-інкубатор, що працює із технологічними проектами. Має свої офіси у 4 містах України (Київ, Львів, Вінниця, Чернівці) та за кордоном.
  • Polyteco– стартап-інкубатор, створений на базі НУ «КПІ». Працює переважно з проектами студентів (але не лише) у галузі ІТ.
  • 1991 Open Data Incubator– інкубатор проектів на основі великих та відкритих даних. Працює зі стартапами, які надають сервіси громадянам, підприємствам та державним органам.
  • Startup Depot Lviv– львівський інкубатор, який працює зі стартапами.
  • Start-up Business Incubator KNU– це молодіжна бізнес-платформа на базі Київського національного університету ім. Тараса Шевченка, яка об’єднує молодих науковців та студентів.

Та за кордоном:

  • Hub:raum Краків – зовсім недалеко від України, польський структурний підрозділ телекомунікаційного гіганта Deutsche Telekom. Надає місце у коворкінгу в Кракові та менторство. Пропонують до $80 000. Їхня частка у стартапі – від 10 % до 30 %.
  • StarCube – акселератор із Чехії при інкубаторі JIC, покриває сервіси на $4000, пропонує навчальну програму у Брно тривалістю 3 місяці, ментора та офісний простір.
  • Y Combinator – легендарний інкубатор у США, займається інвестуванням у проекти на ранніх стадіях.
  • Houston Technology Center – працює зі стартапами у сфері енергетики та нанотехнологій. Допомогли вийти на ринок близько 300 проектам.
  • Chinaaccelerator – відома компанія в Азії. Перспективні стартапи вона набирає двічі на рік та інвестує у них $30 000. За це отримує 6 % акцій. Треба бути готовим переїхати у Шанхай на 3 місяці.
  • JFDI. Asia – стартап-інкубатор із Сінгапуру. Двічі на рік відбирає проекти, які створюють платформи для медіа. Інвестиції – $55 000, натомість просять 8,88 % акцій компанії.

Ще більше корисної інформації ви можете дізнатись тут.

 

Не бійтесь, почніть втілювати свої ідеї вже зараз! Бо «сміливі завжди мають щастя»(с)!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *